با توجه به پژوهش انجام گرفته درداخل وخارج در مورد تأثیرآموزش مهارت های ارتباطی بر ناسازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی پژوهش حاضردرپی تکمیل تحقیقات قبلی در زمینه آموزش مهارت های ارتباطی و تاثیر آن بر ناسازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی است.
۲-۷ فرضیه پژوهش
– آموزش مهارتهای ارتباطی به نوجوانان ناسازگار منجر به افزایش سازگاری آنان می شود.
فصل سوم:
روش پژوهش
۳-۱ مقدمه
در این فصل از روش پژوهش، جامعه آماری، نمونه، روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه، روش جمع آوری اطلاعات، اعتبار و پایایی پرسشنامه و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات بحث خواهد شد.
۳-۲ روش پژوهش
روش پژوهش حاضر، روش آزمایشی وازنوع طرحهای پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل میباشد.
۳-۳ جامعه آماری و نمونه پژوهش
جامعه آماری پژوهش حاضر را دانش آموزان دختر دبیرستانی ارجاع داده شده به مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهر شیراز تشکیل میدادند. آزمودنی ها در دامنه سنی بین ۱۳ تا ۱۶ سال قرار داشنتد و همگی در مقطع دبرستان مشغول به تحصیل بودند. از بین آنان تعداد ۲۰ نوجوان ناسازگار به طور تصادفی در گروه کنترل و ۲۰ نوجوان ناسازگار در گروه آزمایش قرار داده شدند و به اعضای گروه آزمایش مهارت های ارتباطی آموزش داده شد.
۳-۴ملاحضات اخلاقی پژوهش
به آزمودنی ها اطمینان داده شده
۱٫ کمال رازداری در تمام مراحل پژوهش لحاظ خواهد شد.
۲٫ آزمودنی برای ترک آزمایش در هر مرحله آزاد است.
۳٫ آزمودنی در زمان انجام پژوهش هیج گونه ضرری نخواهد دید.
۳-۵ ابزار و روش گردآوری اطلاعات
در این پژوهش روش گردآوری اطلاعات در ادبیات تحقیق، پیشینه و نظریه ها از فیش، کپی یا زیراکس اطلاعات الکترونیک و در جمع آوری داده های میدانی از پرسشنامه استفاده شده است.
داده های مربوط به این پژوهش از طریق مراجعه به کتابخانه های دیجیتالی و غیر دیجیتالی و مطالعه متون منابع، پژوهشها و تحقیقات انجام شده و از طریق بررسی کتابهای درسی در خصوص موضوع مورد نظر جمع آوری و تدوین شده است.
ابزار جمع آوری اطلاعات این پژوهش، پرسشنامه است. پرسشنامهها شامل دو بخش میباشد : اطلاعات فردی و سوالات اصلی پرسشنامه.
-
- . Kartleg & Milbern Allison ↑
-
- . Kolman ↑
-
- . Erikson ↑
-
- Hawkins ↑
-
- Solomon ↑
-
- Brooks ↑
-
- . Broks & Heis ↑
-
- Haryjh ↑
-
- Dickson ↑
-
- Byjstra ↑
-
- Bvsma ↑
-
- . Bijestra ,Bosma & Jacson ↑
-
- Williams ↑
-
- . Williams & Zadiro ↑
-
- . Segrin ↑
-
- . Spids Berg ↑
-
- . Kuich ↑
-
- Ayndrbytzn ↑
-
- Pysarvk ↑
-
- . Foster ↑
-
- . Pisarok ↑
-
- Clark ↑
-
- . Solano ↑
-
- .De Paolla ↑
-
- Mtsvn ↑
-
- Avlndyk ↑
-
- Parker ↑
-
- Asher ↑
-
- . Kamp & Son ↑
-
- . California Test of Personaliy ↑
-
- Clarke ↑
-
- Grasmarnat ↑
-
- . adolescence ↑
-
- . Peterson & Conger ↑
-
- . puberty ↑
-
- . youth ↑
-
- . Kiell ↑
-
- . Freud ↑
-
- Piaget ↑
-
- Aynhldr ↑
-
- . Maturity ↑
-
- . Biopsychosocial ↑
-
- Kaplan ↑
-
- Sadvk ↑
-
- . Psychological approach ↑
-
- . Social approach ↑
-
- . Social approach ↑
-
- . identity ↑
-
- -zart ↑
-
- gladnic ↑
-
- .berk ↑
-
- . Generation gap ↑
-
- Goldenberg ↑
-
- Gladyng ↑
-
- . The world Health Organization ↑
-
- . Seeman ↑
-
- Schiling-1 ↑
-
- iduction-2 ↑
-
- ۱٫Berk ↑
-
- ۱٫intellectualization ↑
-
- ۱٫ Schultz & Schultz ↑
-
- ۲٫ Sharf ↑
-
- Donald Winnicott ↑
-
- -ghthaught stopping ↑
-
- -problem soloving ↑
-
- -Perocheska ↑
-
- Wolpe ↑
-
- -Ellis ↑
-
- O’Leary ↑
-
- Wilson ↑
-
- -Rational Emotive Behaviore Counseling ↑
-
- – reality therapy ↑
-
- – Gelasser ↑
-
- . emotional adjustment ↑
-
- ۱٫Weitzman ↑
-
- . social adjustment ↑
-
- ۱٫ Mussen ↑
-
- ۲٫adjustment of instruction ↑
-
- Hetrington & Parke -1 ↑
-
- ۱٫ Halahan&Kafman ↑
-
- ۱٫Mangal ↑
-
- Hac ↑
-
- .Elabdour ↑
-
- . Gerdes ↑
-
- . Berk ↑
-
- . Scott ↑
-
- Robin ↑
-
- Bvkvsky ↑
-
- . Robing Bokwsky and Parker ↑
-
- . Self-Esteem ↑
-
- . Berk ↑
-
- Albert ↑
-
- Emmons ↑
-
- Schelling ↑
-
- Prvchaska ↑
-
- Herbert ↑
-
- Jynber ↑
-
- Cole ↑
-
- Bernstein ↑
-
- Gldasmyt ↑
-
- Makfal ↑
-
- Carlson ↑
-
- . Murray & Malmgren ↑
-
- Michelle Mc Carter ↑
-
- . Johnston ↑
-
- Dambagn ↑
-
- Kerymyt ↑
-
- Herbert ↑
-
- Krigyan ↑
-
- Halford & Vargs ↑