۴- ۵) فرضیه های تحقیق
فرضیه اصلی:
جهت گیری استراتژیک به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد.
جهت گیری استراتژیک به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار نمی دهد. H0:
جهت گیری استراتژیک به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد. H1:
جدول ۴- ۱۳) خلاصه مدل رگرسیون متغیره بین جهت گیری استراتژیک و عملکرد
جدول۴- ۱۴) جدول ضرایب رگرسیون بین جهت گیری استراتژیک و عملکرد
با توجه به جدول( ۴ – ۱۰ ) و جدول( ۴ – ۱۱ ) مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری به دست آمده کمتر از پنج صدم میباشد ( ۰۵/۰ >000/0 Sig = )، به همین دلیل این تاثیر معنی دار میباشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت تأثیرمثبت جهت گیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی یک شرکت ۶/۶۰+ درصد میباشد، همچنین با توجه به علامت بتا جهت این تاثیر مستقیم بوده. ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۳۶۸/۰ میباشد که این نشان میدهد که متغیر جهت گیری استراتژیک به میزان ۸/۳۶ درصد میتواند متغیر عملکرد را پیشبینی کند.
فرضیه های فرعی:
۱- جهت گیری متهورانه به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد.
جهت گیری متهورانه به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار نمی دهدH0:
جهت گیری متهورانه به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار می دهدH1:
جدول ۴- ۱۵ ) خلاصه مدل رگرسیون تک متغیره بین جهت گیری متهورانه و عملکرد
جدول۴-۱۶) جدول ضرایب رگرسیون تک متغیره بین جهت گیری متهورانه و عملکرد
با توجه به جدول( ۴ – ۱۲ ) و جدول( ۴ – ۱۳ ) مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری به دست آمده کمتر از پنج صدم میباشد ( ۰۵/۰ >001/0 Sig = )، به همین دلیل این تاثیر معنی دار میباشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت تأثیرمثبت جهت گیری متهورانه بر عملکرد صادراتی یک شرکت ۷/۳۵+ درصد میباشد، همچنین با توجه به علامت بتا جهت این تاثیر مستقیم بوده. ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۱۲۷/۰ میباشد که این نشان میدهد که متغیر جهت گیری متهورانه به میزان ۷/۱۲ درصد میتواند متغیر عملکرد را پیشبینی کند.
۲- جهت گیری تحلیلی به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد.
جهت گیری تحلیلی به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار نمی دهد. H0:
جهت گیری تحلیلی به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد. H1:
جدول ۴-۱۷) خلاصه مدل رگرسیون تک متغیره بین جهت گیری تحلیلی و عملکرد
جدول۴-۱۸) جدول ضرایب رگرسیون تک متغیره بین جهت گیری تحلیلی و عملکرد
با توجه به جدول( ۴ – ۱۴ ) و جدول( ۴ – ۱۵ ) مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری به دست آمده کمتر از پنج صدم میباشد ( ۰۵/۰ >002/0 Sig = )، به همین دلیل این تاثیر معنی دار میباشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت تأثیرمثبت جهت گیری تحلیلی بر عملکرد صادراتی یک شرکت ۹/۳۲+ درصد میباشد، همچنین با توجه به علامت بتا جهت این تاثیر مستقیم بوده. ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۱۰۸/۰ میباشد که این نشان میدهد که متغیر جهت گیری تحلیلی به میزان ۸/۱۰ درصد میتواند متغیر عملکرد را پیشبینی کند.
۳- جهت گیری تدافعی به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد.
جهت گیری تدافعی به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار نمی دهد. H0:
جهت گیری تدافعی به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد. H1:
جدول ۴- ۱۹) خلاصه مدل رگرسیون تک متغیره بین جهت گیری تدافعی و عملکرد
جدول۴-۲۰) جدول ضرایب رگرسیون تک متغیره بین جهت گیری تدافعی و عملکرد
با توجه به جدول( ۴ – ۱۶ ) و جدول( ۴ – ۱۷ ) مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری به دست آمده کمتر از پنج صدم میباشد ( ۰۵/۰ >001/0 Sig = )، به همین دلیل این تاثیر معنی دار میباشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت تأثیرمثبت جهت گیری تدافعی بر عملکرد صادراتی یک شرکت ۳/۳۴+ درصد میباشد، همچنین با توجه به علامت بتا جهت این تاثیر مستقیم بوده. ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۱۱۸/۰ میباشد که این نشان میدهد که متغیر جهت گیری تدافعی به میزان ۸/۱۱ درصد میتواند متغیر عملکرد را پیشبینی کند.
۴- جهت گیری آینده نگری به صورت مثبت عملکرد صادراتی یک شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد.