میزان تحصیلات
فراوانی
درصد
تحصیلات پدر
بیسواد تا سیکل
۴
۱۰
دیپلم
۱۲
۳۰
فوقدیپلم – لیسانس
۲۲
۵۵
ارشد و دکتری
۲
۵
میزان تحصیلات
فراوانی
درصد
تحصیلات مادر
بیسواد تا سیکل
۳
۵/۷
دیپلم
۱۷
۵/۴۲
فوقدیپلم – لیسانس
۱۳
۵/۳۲
ارشد و دکتری
۷
۵/۱۷
همان گونه که در جدول ۱-۳ مشاهده میشود والدین پژوهش دارای تحصیلات مختلفی هستند، بیشترین فراوانی تحصیلات مربوط به مادر در مقطع دیپلم و بیشترین فراوانی تحصیلات پدر نیز در مقطع فوقدیپلم- لیسانس میباشد.
جدول (۳-۳) توزیع فراوانی بر اساس سن مادر و پدر
سن
فراوانی
درصد
سن پدر
۲۰-۲۵ سال
۰
۰
۲۵-۳۰ سال
۲
۵
۳۰-۳۵ سال
۲۰
۵۰
۳۵ و بالاتر
۱۸
۴۵
سن
فراوانی
درصد
سن مادر
۲۰-۲۵ سال
۰
۰
۲۵-۳۰ سال
۵
۵/۱۲
۳۰-۳۵ سال
۲۵
۵/۶۲
۳۵ و بالاتر
۱۰
۲۵
همان گونه که در جدول ۲-۳ مشاهده میشود والدین پژوهش دارای سنهای مختلفی هستند، بیشترین فراوانی سن مربوط به پدر در ردیف ۳۰- ۳۵ و بیشترین فراوانی سن مادر ۳۵-۳۰ میباشد.
جدول (۳-۴) توزیع فراوانی شرکتکنندگان در پژوهش برحسب مشاغل والدین
نوع شغل پدر
فراوانی
درصد
دولتی
۱۲
۳۰
آزاد
۲۰
۵۰
بیکار
۸
۲۰
نوع شغل مادر
فراوانی
درصد
خانهدار
۲۴
۶۰
شاغل
۱۶
۴۰
همان گونه که در جدول ۳-۳ مشاهده میگردد. والدین شرکت کنندگان در پژوهش، دارای مشاغل متفاوتی میباشند. از این میان شغل آزاد در پدران و خانهدار در مادران بیشترین میزان فراوانی را دارد.
درآمد والدین شرکتکنندگان در پژوهش در جدول ۳-۳ ارائه شده است.
-
- Maehr ↑
-
- ۶۸٫ Baker ↑
-
- . Siryk ↑
-
- . Quinn ↑
-
- . Bundora ↑
-
- . Pajaras ↑
-
- . Shank ↑
-
- . Zimmerman ↑
-
- . Hu ↑
-
- . Kuh ↑
-
- . Shovaiterz ↑
-
- . Takman ↑
-
- . Sexton ↑
-
- . Sana ↑
-
- . Pusecher ↑
-
- . Multon ↑
-
- . Brown ↑
-
- . Lent ↑
-
- . Pajares ↑
-
- . Martinz-unz ↑
-
- . Miler ↑
-
- . Bang ↑
-
- . LenaSwalender ↑
-
- . Karin ↑
-
- . Bocaartes & Korno ↑
-
- . Risemberg ↑
-
- . Archer ↑
-
- . Pintriche ↑
-
- . Dikrot ↑
-
- . Kachiew ↑
-
- . Borsly ↑
-
- . Willams ↑
-
- . Hellman ↑
-
- . Peter ↑
-
- . Williams ↑
-
- . Esten ↑
-
- . Inklass ↑
-
- . Waizman ↑
-
- . Bli miling ↑
-
- . Arbordla ↑
-
- . Wang sli ↑
-
- . Wahen ↑
-
- . Sarason ↑
-
- . Spil berger ↑
-
- . Siber ↑
-
- . Sapp ↑
-
- . Leenaars ↑
-
- . Lester ↑
-
- . Speipel & Apigian ↑
-
- . Brumbaugh ↑
-
- . Lepsik ↑
-
- . Olinger ↑
-
- . Alison ↑
-
- . Dykstra ↑
-
- . Albert Ellis ↑
-
- . Gossette & Brien ↑
-
- . Sullivan ↑
-
- . Korotkov ↑
-
- . Hannah ↑
-
- . Zhang ↑
-
- . Neuroticism ↑
-
- . Extraversion ↑
-
- . Opennessto experience ↑
-
- . Agreeableness ↑
-
- . Conscientiousness ↑
-
- . Levin ↑
-
- . Conard ↑
-
- . Nourian ↑
-
- . Mousavinasab ↑
-
- . Fahri ↑
-
- . Derossis ↑
-
- . Boehler ↑
-
- . Schwind ↑
-
- . Folse ↑
-
- . Nneji ↑
-
- . Sirohi ↑
-
- . Cetinkaya ↑
-
- . Erktin ↑
-
- . Larkin ↑
-
- Ferrari , Jonson , McCown ↑
-
- Ellis ↑
-
- Knaus ↑
-
- behavioral ↑
-
- decisional ↑
-
- Effert ↑
-
- Sirois, Melia-Gordon & Pychyl ↑
-
- Chu & Choi ↑
-
- Shehni yeylagh ↑
-
- Schouwenberg ↑
-
- Van Eerde, ↑
-
- Ferrari & Tice, ↑
-
- Steel ↑
-
- Owens, Bowman, & Dill ↑
-
- Wohl, Pychyl & Bennett ↑
-
- Neenan ↑
-
- Schwartz ↑
-
- Larson ↑
-
- Academic procrastination ↑
-
- Ferrari, ’Callaghan, & Newbegin ↑
-
- Howell, A.J., & Watson ↑
-
- Dewitte ↑
-
- Rothblum, Solomon, ↑
-
- Fritzsche ↑
-
- Collins ↑
-
- Ellis & Jamsnal ↑
-
- . Nourian ↑
-
- . Mousavinasab ↑
-
- . Fahri ↑
-
- . Derossis. Rosa،. Schwartz، A. Hauge،. Bordage ↑
-
- . Boehler ↑
-
- . Schwind ↑
-
- . Folse ↑
-
- – Surrey ↑
-
- – Question ↑
-
- – Read ↑
-
- – Recite ↑
-
- – Review ↑
-
- – Intuitive ↑
-
- Abbott ↑
-
- Chow ↑